Tre goda råd från en olympisk mästare!

I denna kortfilm går Alexander igenom tre goda råd som den numera dubble OS-guldmedaljören Nils Van der Poel delade med sig av i ett DI-weekend reportage nyligen. Även ifall reportaget publicerades alldeles i början av Vinter-OS (innan han skrinnade hem medaljerna) så är inte råden/tipsen han angav mindre värdefulla för det.
Men vad (och till vem) är det då han försöker att ge råd/tips kring?
Jo, hur man når sina högt uppsatta mål och vem är då inte bättre lämpad att besvara en sådan fråga än en olympier och nybliven guldmedaljör och världreskordhållare?

Dessa tips gäller givetvis inte bara idrottare och idrott specifikt, utan kan i allra högsta grad appliceras på alla sorts människor och livsområden, gammal som ung, proffs som nybörjare. Sålänge som man har något/några högt uppsatta mål som man gärna vill nå.

Kort om Alexander
Alexander är en f d analytisk kemist och elitidrottare som under 2019 sade upp sig från sin femåriga tjänst på ett större LifeScience-företag för att istället påbörja och förverkliga diverse projekt inom personlig utveckling. Vinnarskolan var ett av dessa projekt där en del av dess material går att finna här, på Youtubekanalen med samma namn. Målsättningen har alltid varit att kunna ge så många

Läs gärna mer om Vinnarskolan nedan eller på hemsidan (vinnarskolan.se)

Kort om Vinnarskolan
Syftet med Vinnarskolan är att ge folk de verktyg som behövs för att kunna bli sina bästa versioner, något som inte är helt lätt i dagens värld där störningsmomenten och de kortsiktiga belöningarna är fler än någonsin. Alexander menar dock att det är fullt möjligt att övervinna dessa hinder som står i vägen för ett framgångsrikt liv och att vägen dit går genom att bit för bit ändra sina vanor. Det är det som alla former av personlig utveckling bygger på.
Den bistra sanningen är att man antingen utvecklas (dvs går framåt) eller går bakåt och Vinnarskolan riktar sig därför till alla de som vill röra sig framåt och bli det bästa av sig själva.

Vinnarskolans vision är därför att ge folk användbara verktyg till självförbättring så att de med tiden kan formas till de bättre människor som bygger morgondagens samhälle. För varje samhälle är en spegelbild av alla de människor som utgör det och vill vi ha ett bättre och livskraftigare samhälle så måste individerna som utgör det bli bättre människor.

Besök därför gärna hemsidan ”vinnarskolan.se” där jag löpande kommer att lägga ut poddar, filmer och artiklar som berör det mesta inom personlig utveckling. Helt gratis dessutom!

Gillar du Vinnarskolan och det jag gör?
Donera då gärna en slant till antingen:
Swish 1236397772
Bankgiro: 5188-3304

Ditt stöd betyder oerhört mycket för mitt fortsatta arbete i att driva, utveckla och förbättra Vinnarskolan.

Stort tack för din gåva!

Alexander Söderberg Ordf Vinnarskolan