Vilka är vi?

Vinnarskolan startades i syfte att ge folk de verktyg som de behöver för att bli mer framgångsrika i sina liv.

M a o de verktyg som de behöver för att kunna bli sina bästa versioner och få ut maximalt utifrån sina egna förutsättningar.

Det kan vara alltifrån konkreta råd om hur du kan förbättra och effektivisera din vardag till att anamma rätt inställning till saker och ting (dvs att tänka som en typisk vinnare).

Alexander Söderberg

Alexander är medgrundare till Vinnarskolan och har en lång bakgrund inom framförallt idrottens värld då han varit elitidrottsman (inom långdistanslöpning) under 16 års tid. Fyra av dessa år utomlands som collegeidrottare i USA där han för övrigt erhöll både sin kandidat- och masterexamen inom kemi (inriktning analytisk kemi). Efter sex år utomlands var han tillbaka i Sverige och arbetade nästan fem år som analytisk kemist på ett större LifeScience företag i Värmland innan han självmant sade upp sig. Detta just för att han ville arbeta med något som han egentligen brann för. I hans fall var det personlig utveckling, mental träning och hälsofrågor.

Tobbe Larsson

Tobbe är en utav medgrundarna till Vinnarskolan och har framförallt sysslat med ledarskap då han jobbat som samordnare och lett ett flertal stora organisationer genom åren. Såväl ideellt som inom det privata näringslivet. Han är utbildad ingenjör från KTH och Uppsala universitet och har bl a en flerårig bakgrund som avdelningschef inom byggbranschen men också ett engagemang inom det militära. Han har sysslat med personlig utveckling sedan millennieskiftet och brinner verkligen för ämnet då han med jämna mellanrum håller föreläsningar inom detta område.

Lennart Matikainen

Lennart är en mycket välmeriterad och återkommande gäst i framförallt vinnarskolans filmer ”Samtal med vinnare”. Han har några decenniers bakgrund inom framförallt säkerhetsbranschen, polisen och som coach och föreläsare på ett flertal stora företag inom både privat och offentlig sektor. Han har dessutom haft egna program i TV4, P4, och skrivit en handfull böcker inom framförallt ledarskap och personlig utveckling. Är numera mest känd som föreläsare och samhällsdebattör i SwebbTV och på sin egen Youtube-kanal. Förutom personlig utveckling och ledarskap är han även väl påläst inom och insatt i andliga och livsexistentiella frågor som han ständigt återkommer till.

Samarbeten

Vi har gärna samarbeten med företag och influencers på deras sociala kanaler och hemsidor. Kontakta oss på: kontakt@vinnarskolan.se med ditt namn samt länkar till dina sociala kanaler och/eller hemsida, om möjligt vill vi även gärna få se relevant statistik/trafik.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Press

Vid presslån och pressbilder, vänligen kontakta oss på kontakt@vinnarskolan.se

Vid användning av våra bilder ber vi dig hänvisa till oss med länk eller genom att tagga oss.