Lyssnarfrågor (jobb- och karriärbyte)

I denna mer avslappnade vinnarfilm så går Alexander och Lennart igenom en lyssnarfråga som nyligen inkom. Frågor som ganska många grubblar kring idag men ofta inte törs fråga p g a rädsla för att framstå som udda, konstiga eller tokiga. En rädsla som för övrigt håller många fast i ekorrhjulet och på sikt göder känslor av monotoni och hopplöshet.

Lyssnaren (vars funderingar är föremål för diskussionen) har några trängande frågor som berör karriärsbyten och ifall det är för vågat att göra en 180-graderssväng (dvs från förvärvsarbetande till att starta eget) när man inte är säker på vare sig utfallet eller lönsamheten.
Det är tvivel och farhågor av dessa slag som gör att många aldrig tar steget och därför försöker Alexander och Lennart besvara hur man kan gå tillväga ifall man befinner sig i denna sits där man överväger ett karriärbyte men hålls tillbaka av främst ekonomiska skäl.

Kort om Lennart & Alexander
Lennart har en gedigen meritlista som framförallt föreläsare, författare, relationscoach, programledare och expert inom ledarskap och säkerhet. Han har arbetat nästan tre decennier inom både polisen och säkerhetsbranschen och har därför stor personlig erfarenhet av civilkurage. Numera är han framförallt känd som föreläsare och samhällsdebattör hos SwebbTV.

Alexander är för övrigt en f d analytisk kemist och elitidrottare som sade upp sig från sin femåriga tjänst på ett större LifeScience-företag för att istället påbörja diverse projekt inom personlig utveckling. Han driver idag Vinnarskolan, samtidigt som han tränar på för att bli en bättre maratonlöpare.

Läs gärna mer om Vinnarskolan nedan eller på hemsidan (vinnarskolan.se)

Kort om Vinnarskolan
Syftet med Vinnarskolan är att ge folk de verktyg som behövs för att kunna bli sina bästa versioner, något som inte är helt lätt i dagens värld där störningsmomenten och de kortsiktiga belöningarna är fler än någonsin. Alexander menar dock att det är fullt möjligt att övervinna dessa hinder som står i vägen för ett framgångsrikt liv och att vägen dit går genom att bit för bit ändra sina vanor. Det är det som alla former av personlig utveckling bygger på.

Vinnarskolans vision är därför att ge folk utomordentliga verktyg till självförbättring så att de med tiden kan formas till de bättre människor som bygger morgondagens samhälle. För varje samhälle är en spegelbild av alla de människor som utgör det och vill vi ha ett bättre och livskraftigare samhälle så måste individerna som utgör det bli bättre människor.

Besök därför gärna hemsidan ”vinnarskolan.se” där jag löpande kommer att lägga ut poddar, filmer och artiklar som berör det mesta inom personlig utveckling. Helt gratis dessutom!

Stöd Vinnarskolan

Gillar du Vinnarskolan och det jag gör?
Donera då gärna en slant till antingen:
Swish: 1236397772
Bankgiro: 5188-3304

Ditt stöd betyder oerhört mycket för mitt fortsatta arbete i att driva, utveckla och förbättra Vinnarskolan.

Stort tack för din gåva!

Alexander Söderberg Ordf Vinnarskolan